020560056 ring fackets hjälptelefon

LO-distriktet i Mellansverige

Nätguiden Facket försäkrar

LO har tillsammans med förbunden tagit fram nätguiden Facket försäkrar. Målgrupp för guiden är alla anställda på arbetsplatser med kollektivavtal. Guiden beskriver avtalsförsäkringarna med hjälp av en film i inledningen, korta texter, övningar, exempel och illustrationer samt lär ut vilket skydd de olika försäkringarna ger.

Johan Danielsson: Ta tillbaka kontrollen över arbetsmarknaden

Det är dags att ta tillbaka kontrollen över arbetsvillkoren i Europa, säger Johan Danielsson, S-kandidat i valet till Europaparlamentet i maj.

Vi är glada att hamnarbetarna skrivit på ett andrahandsavtal

LOs avtalssekreterare Torbjörn Johansson välkomnar lösningen på hamnkonflikten. Industriförbundsprincipen upprätthålls och det blir tydligt vilket fack som har organisations- och avtalsrätten.

Pensionsinformation våren 2019

Under våren 2019 genomförs nio pensionsinformationsträffar i LO-distriktet i Mellansverige.

Nominera till 2018 års försäkringsinformatör

Till den försäkringsinformatör som under året visat på stort engagemang och utveckling i sitt uppdrag delar LO-distriktet och Folksam ut ett stipendium.